Formula 1 - 2022 Sezonu

Pilotlar ve Takımlar Klasmanında Şampiyon Kimler Olur?

  • LECLERC- MERCEDES

    Oy: 0 0.0%
  • LECLERC - RED BULL

    Oy: 0 0.0%
  • SAINZ JR - FERRARI

    Oy: 0 0.0%
  • SAINZ JR - MERCEDES / RED BULL

    Oy: 0 0.0%
  • VERSTAPPEN - FERRARI / MERCEDES

    Oy: 0 0.0%
  • DİĞER

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    13
  • Anket kapatılmış .
Yeni sezon, yeni kuralları ve yeni kuralların getirdiği yeni araçlarla Bahreyn'de tüm hızıyla başladı. Ferrari'lerin en iyi motor üreticisi haline gelmesiyle eski günlerine geri dönmesiyle, liderlik yarışının turlar boyunca üst üste geçişlerle heyecanı doruklarda yaşatmasıyla, son turlarda Red Bull takımının acemiliklerinin beklenmedik dramalar yaşatmasıyla hem yarış zevkli oldu hem de sezon adına ümitlendik. 90'lar sonlarından beri Ferrari fanı olan ben de Formula 1'e dair tutkumu yeniden tazelemiş oldum.

İlk yarışta Ferrari'ler uzun bir aradan sonra duble yaparken hemen arkalarında kendilerinin de beklemediği - gerçi klasik Mercedes şansını hesap edip beklemelilerdi;)- bir şekilde Mercedes'ler 3 ve 4 oldu. Genel olarak Ferrari motoru kullanan araçlar için güzel bir haftasonu oldu. Özellikle Leclerc'i şampiyonluk mücadelesi verebileceği bir araçta görmek onun adına da sevindirdi beni.

Bu sezonun şampiyonluk için en güçlü adayını kim olarak görüyorsunuz?
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    52.3 KB · Görüntüleme: 3
Sezon muhteşem başladı. Dün izlerken çok keyif aldım. Yeni kurallarla birlikte değişik bir sezon olacağı kesin. Uzun yıllar sonra üç takımlı bir kapışma görmek baya heyecanlı olacak. Charles Leclerc'de Max Verstappen kadar cesaretli ve agresif. Hamilton ise çok zorlanmadan podyuma çıktı. İkinci yarışı sabırsızlıkla bekliyorum.
 
İkinci yarış da çok iyiydi. Leclerc'in kazanmasını çok istemiştim ama olmadı. Verstappen inanılmaz bir yarış çıkardı. Agresifliğinden ödün vermiyor. Son turda ilk sektörde sarı bayrak olmasaydı Leclerc bence geçecekti. Ama Ferrari için yine de çok kötü bitmedi. Bir kez daha çifte podyum yaptılar. Mercedes'te sorunlar devam ediyor gibi. Hamilton'ın onuncu bitirmesi felaket. Daha iyi olmalılar. Bakalım iki hafta sonra üçüncü yarış neleri gösterecek.
 
3. yarışta gelen 2. yarış birinciliği ve net genel klasman liderliği, Leclerc için sezon başı hayallerinin bile ötesinde olabilir. Hem Ferrari hem Leclerc çok hızlı üstüne Ferrari ile rekabet edebilen ama gerisinde olduğu da net belli olan Red Bull'dan Verstappen 1 yarışı kazansa da 2 yarışı bitiremeyerek 46 puan geri düştü.

Tüm hafta sonuna damgasını vuran Leclerc yarışta da güvenlik aracı seansları sonrası azalan fark dışında acaba sorusunu hiç sordurtmadı. Üstüne Verstappen'in de yine aracıyla başı beladaydı. Takım arkadaşı Perez böylelikle hakedilmiş bir ikinciliği hanesine yazdırırken, hızını kaybetse de dayanıklılığından yine hiçbir şey kaybetmeyen Mercedes'ten Russell kürsüyü tamamladı ve Hamilton da 4.olarak idare etmeyi sürdürdü.

En yakın rakibi George RUSSELL'dan neredeyse iki kat fazla puan alarak 34 puan fark atan Charles LECLERC 71 puanla lider ve bizleri bu puan tablosuyla sezonun 4.yarışı ve ilk Avrupa yarışı olan İtalya'daki Emilia Romagna Grand Prix'ine götürecek.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    32 KB · Görüntüleme: 2
Üçüncü yarış beklediğim gibi geçmedi. Adamım Leclerc'in kazanması dışında heyecanlı bir yarış olmadı. Yarışın en güzel anlarından biri Perez'in Hamilton'ı geçmesi. Williams'tan Albon'un sert lastikle sonunculuktan onunculuğa çıkması yarışın ilginç anlarından biriydi ve sadece son turda pite girdi. Verstappen'in de yarış dışı kalmasıyla Leclerc çok kolay bir zafer elde etti. Leclerc her turda fark atarak şov yaptı. Ferrari'nin aracı inanılmaz iyi. Dördüncü yarış Ferrari'nin evinde. Artık Ferrari, Red Bull ve Mercedes pilotlarının yarış dışı kalmadan bir yarışı tamamlamalarını bekliyorum ki çekişmeli güzel bir yarış olsun.
 
Son 2 yarışta özellikle yarış performansı olarak Red Bull, Ferrari'yi yakaladı ve Verstappen sprint yarışından aldığı puanlarla da beraber alabileceği maksimum puan olan 34+26 puanla 60 puanı görerek Leclerc'in 19 puan gerisine yerleşti. Özellikle Ferrari için sezona iyi girişin kutlaması niteliğindeki bir ev galibiyeti Imola'da çok iyi olacaktı ama hayal kırıklığı yaşadılar. Miami GP'nin ardından yeniden Avrupa'ya İspanya GP'si ile dönülecek 2 hafta sonra.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    34 KB · Görüntüleme: 3
Barcelona'daki İspanya GP ile sezonun 6.yarışı geride kaldı. Leclerc tüm haftasonunu lider geçse ve rahat bir yarış birinciliğine gidiyor gibi gözükse de henüz belirlenemeyen bir sebeple motorundaki güç kaybı sonrası yarış dışı kaldı ve üstelik en önemli rakibi Verstappen de yarışı kazanarak 6 puan farkla liderliği elinden aldı. Red Bulllar 2 ve 5. sıradan başladıkları yarışta duble yaparak maksimum puanları toplarken, Mercedes için de yarış nispeten iyi oldu ve Russell kürsüyü tamamlarken Hamilton da gerilere düştüğü yarışta 5.liği kaptı. Sainz Jr. ise oldukça sorunlu bir yarışın ardında yarış dışı kalmanın da eşiğinden dönmesine rağmen 4. olmayı başardı. Bir sonraki yarış LECLERC'in evinde tarihi kült pist Monaco GP'si olacak. Bu yıl 4 pole posizyon alsa da bunu 2 yarış birinciliğiyle taçlandırabilen Leclerc adına yarışı bitirebildiği takdirde favori olacağı iyi bildiği bir yarışta tekrar zirveye taşınma şansı. Bunun için sadece bu pazar gününü beklemesi yeterli.

NOT: Anket cumaya kadar yeniden açıldığı için oy verebilir ve oyunuzda değişiklik yapabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    35.3 KB · Görüntüleme: 1
Geçişlerin çok zor olması nedeniyle sıralama turlarının normalin de ötesinde önemli olduğu Monaco GP'sinde ilk 2 sırayı alan Ferrari Takımının yarışta aldıkları kararlarla "Bizden adam olmaz agalar" dediği yarışı geride bıraktık. Bunda elbette yarışın da normal koşullarda başlamamasının etkisi var ama böyle durumlarda da ellerine yüzlerine bulaştırmamaları gerekiyor.

Yarış yoğun yağış sebebiyle ertelendi ve başladığında da pistte halen etkisi olduğu için ıslak zemin lastikleriyle başladı tüm takımlar. Ardından yavaş yavaş pistte kuruma başlayınca Red Bull Perez ile riski aldı ve pite çağırıp orta hamurla yola devam ettiler. Bu durum işe yarayıp Perez pistteki herkesten iyi gitmeye başlayınca Verstappen de pite girdi ve lastik tercihini değişti. Ferrari ise 1 tur sonra Leclerc'i pite aldı ama döndüğünde Perez'in arkasındaydı. Pist daha da kuruyup görünürde yeni bir aşırı yağmur da beklenmeyince sert lastikler de gündeme gelir oldu. Leclerc, Perez ile farkı 3 saniyenin altına indirmişken sakin olması gereken ve rakibinin hamlelerini beklemsi gereken Ferrari bunu bile beceremedi. Henüz pitstop yapmamış olan Sainz Jr. pite çağrılmış ve hemen ardından Leclerc de pite açğrılmıştı ki yaptıkları hatadan dönmek istediler ama çok geç olmuştu. Piste geri döndüğünde 2 pitstop sonrası avantajını kaybetmiş bir Leclerc vardı karşımızda. Üstüne Verstappen de Leclerc'in önünde döndü. Yarışın bundan sonraki kısmında kaza nedeniyle bir ara daha verildi ve geri dönüldüğünde mesafeleri kısalıp ilk 4 sıra birbirlerini 1 saniyenin altında zamanlarla seyretmesine rağmen geçiş girişimine bile doğru düzgün izin vermeyen pistte elbetteki geçiş olmadı ve yarış Perez, Sainz, Verstappen podyumuyla sonlandı. Leclerc ise takımın emekleriyle(!) 4. sırayı aldı.

Bir sonraki yarış 10-12 Haziran haftasonunda Azerbaycan GP'si olacak. Anketi o tarihe kadar yeniden açıyorum. Oyunu değiştirmek isteyenler (ben dahil) ve ilk kez oy verecekler için ankete bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    36.3 KB · Görüntüleme: 1
Azerbaycan GP'si bir kez daha Ferrari'nin loser bir takım olduğunu ve bu seneki şampiyonluk yarışlarının bu yüzden tatsız geçeceğini bir kez daha gözler önüne serdi. Yine pole posizyonu aldıkları bir yarışta ve üstelik 2 pilotlarıyla da yarış dışı kaldılar. Üstelik nedenini bile henüz bulamadılar. Nerede kaldı 2000'ler başı Ferrari karizması nerede şimdiki Ferrari. Kötü başlayan sezonda takım arkadaşı Perez'i saymazsak Leclerc'e 34 puan farkı attı şimdiden Verstappen.

Sezonun yarısına yaklaşıldığında bu hafta sonu gerçekleşecek Kanada GP'sinin sezonun geri kalanı için çok kritik olduğunu şimdiden belirtebiliriz.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    38.8 KB · Görüntüleme: 3
F1'de yaz arasına girildi ve geride kalan son 5 yarışta gerek strateji gerek pilotaj hatalarıyla Ferrari için aslında başarılı görünebilecek bir sezon daha fena komik durumlara düşmelerine neden oldu ve görünen o ki bu kafayla daha çok olacak. Hedefliyormuş gibi göründükleri ama sürücüler klasmanında kazanmadıkları müddetçe bir önemi olmayan takımlar klasmanında bile 97 puan geri düştüler. 5 yarıştan sadece 1 Leclerc galibiyeti çıkarabilirken, 3 kez Werstappen galibiyeti görüp, Max'in sezonun bitirdiği yarışlarda en az puanını aldığı Silverstone'da bile ayaklarına gelen fark kapatma ve moral kazanma fırsatlarını bile saçma sapan strateji hatalaruyle hiç ederek daha büyük bir bunalıma soktular kendilerini.

Sezon arasından sonra kalan 10 yarışın ilki 28 Ağustos'ta Belçika'da koşulacak ama şimdiden şampiyon belli diyebiliriz. Ferrari daha da hızlanabilir ama stratejik zekaya sahip olmadıkları için Todt-Brawn dönemlerini mumla aratmaya ve sadece Tifosileri değil rekabet görmek isteyen tarafsız denebilecek f1 severleri de kendilerine küfrettirmeye devam edecekler gibi gözüküyor.

Not: Anketimizi de sezon arası boyunca yeniden açtım ve daha önce oy kullananlar da oylarını değiştirebilir.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    43.5 KB · Görüntüleme: 2
Belçika, Hollanda ve Ferrari'nin kalesi İtalya'dan 3 yarış birinciliği ve 2 en iyi tur zamanıyla neredeyse tam puanla ,üstelik de gerilerden başladığı yarışlarda, çıkan Max VERSTAPPEN artık sadece kendi gölgesiyle şampiyonluk yarışı verecek. Ferrari için ise saçma sapan taktik hatalarla geçen sezonda bir darbe daha hava koridorlarına giren Mercedes'ten gelebilir. Avrupa sezonun bittiği sezonda kalan 6 yarışta sadece 35 puan geride Mercedes. Kalan yarışlardaki en önemli konuların başında bu yarış olacaktır. Şimdi sıradaki yarış bu haftasonu Singapur'daki gece yarışı. Bu farklı atmosfer için bile izlemeye değer olacaktır.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    44.8 KB · Görüntüleme: 1
Şampiyon belli 2. kim! Gerçi bu sorunun cevabı zaten belli sayılırdı ama Japonya GP'si sonucunda tik atıldı. Ferrari'nin harika başladığı bir sezonda sadece taktik hatalar değil pist üzerinde de geride kalması 4 yarış öncesinden şampiyonu belli etti. Zaten sezonun özeti gibi yarış bittikten sonra Leclerc'in aldığı ceza sonrası 1 sıra gerilemesiyle şampiyonluğunu ilan etti.
 
F1 yani tam adıyla Verstappen Şov bütün hızıyla Malezya'da devam etti geçtiğimiz hafta. Verstappen yarış ve genel olarak haftasonu senaryosu ne olursa olsun birinciliği kimselere kaptırmıyor. Ferrari için izlemek dışında yapılacak tek şey takımlar ve pilotlar klasmanındaki "şanlı!" ikinciliklerini kaptırmamak.
 
Formula 1'de Verstappen kendisiyle yarışmaktan sıkılmış olacak biraz da tarihle yarışayım dedi ve 1 sezonda kazanılan maksimum yarış rekorunu kırdı. Elbetteki bunda en büyük pay yarış sayısının 16'dan 22'ye yükselmesi var(hatta yakında bu sayı 24 olacak gibi gözüküyor) ama yine de araç farkının çok olmadığı bir sezonda yüzde 70'lik bir galibiyet oranına üstelik ilk 7 yarışta 3 galibiyet almışken başarmak büyük iş.

Takımlar şampiyonluğu da garanti olan Red Bull'un son 2 yarıştaki hedefi Perez'i Leclerc'in önünde 2. yapmak olacaktır.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    41.9 KB · Görüntüleme: 0
Verstappen elini kolunu sallaya sallaya egosunu dağın zirvesine çıkardığı, Ferrari'nin son yıllardaki en iyi arabasıya son yılların en iyi derecelerini almasına rağmen İtalyan komedi filmine döndüğü, Mercedes'in "Demir tavında dövülür" atasözüne ters başlayıp, kervanı yolda düzmeye çalışıp, atı alanın Üsküdar'ı geçmesini izlediği bir sezonu noktaladık.

Müthiş bir rekabet spoilerı aldığımızı sandığımız sezon başında maalesef sadece Verstappen'in ego tatmininin gün yüzüne çıkmasını sağlamaktan başka bir işe yaramayan Leclerc-Perez 2.lik kapışmasına şahit olabildik.
Ekran Alıntısı.PNG
 

Üst