F1 2009

Mc laren Allah bir dese inanmam bundan sonra,ben bu kadar üçkağıtçı olabileceklerini sanmıyordum Trulli nin yerinde olsaydım gider Martin Whitmarsh ın da Dave Ryan mıdır nedir onunda Hamilton unda suratına tükürürdüm
 
FIA beklenen kararı açıkladı, difüzerler yasal

Dün Paris'te düzenlenen ve sekiz saat süren oturumun ardından geceyi davayı değerlendirmekle geçiren Uluslararası Temyiz Mahkemesi jüri heyeti, Ferrari, Red Bull Racing, Renault ve BMW Sauber tarafından yapılan protestoyu geri çevirmiş oldu.

Mahkemenin, kesin olarak, "difüzer üçlüsünün" araçlarının yasal olduğu kararı vermesinin ardından, konu hakkındaki tartışmalara son nokta konulmuş oldu.

Şimdi diğer takımlar sezonun geri kalanında, mümkün olan en kısa sürede rakiplerine benzer tasarımları geliştirmek zorunda kalacak.

FIA tarafından bu sabah yapılan yazılı açıklamada, "FIA Uluslararası Temyiz Mahkemesi, 26 Mart'ta, Avustralya Grand Prix'de Yarış Hakemleri Kurulu tarafından alınan 16 ve 24 numaralı kararlara karşı yapılan itiraz başvurularını reddetme kararı almıştır" denildi.

Açıklamada, "Duruşma sırasında dinlenen argümanlar ve sunulan delillerin değerlendirilmesinin ardından, mahkeme, mevzubahis olan araçların mevcut kurallara uygun olduğu yönünde karar veren Yarış Hakemleri'nin haklı olduğu sonucuna varmış" ifadeleri kullanıldı.

Temyiz Mahkemesi'nin konuya ilişkin nihai kararı vermesi, 2009 araçlarında artık tartışmalı olmaktan kurtulan ve açık bir performans üstünlüğü sağlayan tasarımı kullanmayan takımlara darbe niteliği taşıyor.

Ferrari sürücüsü Kimi Raikkonen geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, difüzer kararının dünya şampiyonluğu konusunda belirleyici olduğunu belirtmişti

(buda demek oluyorki % 90 şampiyon button yada rubens, takımlarda brawngp... )
 
Taner Tuna' Alıntı:
Diğer takımlar difüzöre çare bulamazlarsa özellikle Brown GP bu yarışların tozunu attırır..
Aynen katılıyorum abi. Ancak Ferrai ve birkaç takım difüzörlerde dizayn değişikliğine gitmek için izin istemiş galiba. Onlarda da görebiliriz. Fakat o uyumun ne zaman sağlanacağı önemli. Yoksa bu sene Brawn GP'nin sezonu olacak...
 
diğer takımlarda difüzer değişikliklerine başladı, ilk takım mclaren oldu. mclaren çin gp için geçici bir difüzer hazırladı ve antremanlarda kullanmaya başladı, ilk seansta birinci hamilton olurken, ikinci seansta ilk 10 giremedi, her ne kadar mclaren geliştirmiş olsa da bu difüzer brawn, williams ve toyota nın kullandıklarının çok uzağında.

280jsk0.jpg
 
Vettel ilk sırada

Vettel kendi kariyerinde ise ikinci kez bir yarışa pole pozisyonunda başlayacak. Renault takımından Fernando Alonso ise son anda attığı tur ile sıralamalarda ikinci sırayı almayı başardı. Yarın yarışa 3. sırada başlayacak pilot ise Mark Webber.

Brawn GP pilotları ise bu kez sıralama turlarında basın toplantısına katılamadılar. Barrichello 4. sırayı alırken takım arkadaşı Button ise 5. sırada kaldı.

Toyota'dan Jarno Trulli'nin 6 olduğu sıralama turlarında Rosberg 7., Raikkonen 8., Hamilton 9. ve Buemi 10 oldu.

1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:36.565 1:35.130 1:36.184 11
2. Alonso Renault (B) 1:36.443 1:35.803 1:36.381 21
3. Webber Red Bull-Renault (B) 1:35.751 1:35.173 1:36.466 19
4. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:35.701 1:35.503 1:36.493 21
5. Button Brawn-Mercedes (B) 1:35.533 1:35.556 1:36.532 19
6. Trulli Toyota (B) 1:36.308 1:35.645 1:36.835 21
7. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:35.941 1:35.809 1:37.397 23
8. Raikkonen Ferrari (B) 1:36.137 1:35.856 1:38.089 19
9. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:35.776 1:35.740 1:38.595 17
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:36.284 1:35.965 1:39.321 21
11. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:36.525 1:35.975 14
12. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:36.646 1:36.032 10
13. Massa Ferrari (B) 1:36.178 1:36.033 11
14. Glock Toyota (B) 1:36.364 1:36.066 14
15. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:36.673 1:36.193 13
16. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:36.906 10
17. Piquet Renault (B) 1:36.908 10
18. Kubica BMW-Sauber (B) 1:36.966 8
19. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:37.669 10
20. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:37.672
 
Vettel ile Alonso pite ilk girecek isim olacaklar..Barrichello ve Button ikilisi her zaman ki gibi yine diğerlerine göre biraz daha ağır yakıt yüküyle yarışacaklar..Ferrari'nin yakıt yükü az ya da çok olması önemli değil , çünkü araçları sezon başından beri gelişme kaydedemedi..Hamilton'un ilk 10 içinde yer alması arabanın gelişimi açısından olumlu görünüyor..Kovalainen de dolu bir depoyla yarışacak bu arada..

Yarışı izleyemeyeceğim ama stratejileri iyi giderse (hava şartları ya da mekanik sorunlar hariç) Brawn Gp ikilisinden biri yarışı kazanacaktır..
 
Çine Vettel ve Red Bull damga vurdu

Sebastian Vettel kendisinden daha tecrübeli bir çok pilotun hata yaptığı Çin Grand Prix'sinde hatasız sürüşü sonrasında kazanarak tarihe ismini bir kez daha altın ahrflerle yazdırdı. Vettel geçtiğimiz sene gene yağmur altında elde ettiği Monza galibiyetinden sonra kariyerinde ikinci kez yarış kazandı.
Red Bull takımı Vettel'in bu zaferi ile ilk yarışınıda kazanmış oldu. Vettel'in takım arkadaşı Mark Webber de ikinci olunca Red Bull Şangay'dan duble ile ayrılmayı başardı.

İlk iki yarışın kazanan ismi Jenson Button ise yarışı 3. sırada tamamlayarak şampiyonadaki liderliğini devam ettirdi.

Yarışta 4. sırayı Brawn GP'nin diğer pilotu Rubens Barrichello aldı. McLaren Mercedes pilotları ilk iki yarışa göre biraz daha hızlı gözüktükleri Çin Grand Prix'sinde 5 ve 6. sıraları aldılar. Hamilton son turlarda yaptığı hata nedeniyle gerilere düşünde yarışı daha önlerde bitirme şansını da kaybetmiş oldu.

Toyota takımından Timo Glock arka sırlarda zorlu anlar yaşamasına rağmen yarıştan puan çıkartmayı başardı. Glock yarışı 7. olarak tamamlarken sezonun tek çaylak ismi Sebastien Buemi Toro Rosso ile 8. olarak 1 puan aldı ve büyük bir başarıya imza attı. Buemi yarış boyunca harika bir performans sergiledi.

Poz Sürücü Takım Zaman
1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1s57:43.485
2. Webber Red Bull-Renault (B) + 10.970
3. Button Brawn GP-Mercedes (B) + 44.975
4. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) + 1:03.704
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:05.102
6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:11.866
7. Glock Toyota (B) + 1:14.476
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:16.439
9. Alonso Renault (B) + 1:24.309
10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:31.750
11. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:34.156
12. Raikkonen Ferrari (B) + 1:35.834
13. Kubica BMW Sauber (B) + 1:46.853
14. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1 tur
15. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 tur
16. Piquet Renault (B) + 2 tur

En hızlı tur: Barrichello, 1:52.592

Yarış dışı:

Sürücü Takım Tur
Sutil Force India-Mercedes (B) 51
Nakajima Williams-Toyota (B) 44
Massa Ferrari (B) 23
Trulli Toyota (B) 19

puan durumu:

Sürücü:
1. Button 21
2. Barrichello 15
3. Glock 10
4. Vettel 10
5. Webber 9.5
6. Trulli 8.5
7. Alonso 4
8. Heidfeld 4

Takım:
1. Brawn GP-Mercedes 36
2. Red Bull-Renault 19.5
3. Toyota 18.5
4. McLaren-Mercedes 8
5. Renault 4
6. Toro Rosso-Ferrari 4
7. BMW Sauber 4
8. Williams-Toyota 3.5
 
Formula 1 2009 sezonunun üçüncü yarşı Çin'de koşuldu. Malezya'da olduğu gibi yağmurun etki ettiği Şangay Grand Prix'sine ilk sırada başlayan Red Bull sürücüsü Sebastian Vettel, avantajını yarış sonuna kadar korudu ve kürsünün ilk bsamağına çıktı.

Geçtiğimiz sezon Monza'daki birinciliğiyle Formula 1 tarihine 'en genç yarış kazanan pilot' olarak geçen Vettel kariyerinin ikinci galibiyetine imza atarken, takım arkadaşı Mark Webber de Red Bull adına tarihi bir günün tamamlayıcısı oldu.Yoğun yağış nedeniyle güvenlik aracının kontrolünde başlayan yarış, 8 tur bu şekilde geçildi.

Yarışa ikinci sırada başlayan Fernando Alonso'nun pite girmesi nedeniyle 'gerçek yarış', Red Bull pilotlarının önderliğinde başladı.Islak zemin nedeniyle virajlarda sık sık dışarı savrulan araçların görüldüğü Şangay'da, ilk turların en atak ismi Felipe Massa, 13. sıradan 6.'lığa kadar yükseldi.

Red Bull sürücüleri Vettel ve Webber 14. turda ilk pit-stoplarına girerken, liderliği de Brawn GP pilotlarına devrettiler. Kubica ve Trulli'nin karıştığı kaza nedeniyle 18. turda ikinci kez piste güvenlik aracı girerken, takımlardan üst üste stratejik pit-stoplar geldi. Bu pit-stop'lardan karlı çıkan Brawn GP olurken, Jenson Button ikinciliği Mark Webber'den aldı. Yarışın etkili ismi Massa'nın motorunun durmasıyla Webber tekrar Button'ın arkasına yanaştı. 22. turda yeniden normale dönen yarışta etkili ataklar görevini Massa'dan devralan Lewis Hamilton ise, 9.'luktan başladığı yarışta Webber'in takipçisi konumuna yükseldi.

29. turdan itibaren başlayan Button-Webber mücadelesi heyecanlı anlara sahne olurken, ikinci pit-stoplar sonrası Red-Bull sürücüleri, Button'ı geride bıraktılar ve Sebastian Vettel 1'57:43.485'lik derecesiyle damalı bayrağı ilk gören isim oldu.

Bu sonuçla tarihinde ilk kez 'duble' yapan Red Bull takımı, klasmanda Brawn GP'nin arkasında ikinci sıraya yükseldi.

İlk iki yarışın galibi Brawn GP'nin Britanyalı pilotu Jenson Button, Çin'de üçüncü olarak klasman liderliğini korurken, takım arkadaşı Rubens Barrichello da dördüncü sırada başladığı yarıştaki ve pilotlar sıralamasındaki yerini korudu.

İlk 2 yarıştan puan alamayan son 2 yılın markalar şampiyonu Ferrari ise Çin'den de eli boş ayrıldı.Felipe Massa'nın finiş göremediği yarışta Kimi Raikkonen ise ancak 11. olabildi.İlk 2 yarıştan 1 puan alabilen diğer iddialı takım McLaren de, 4. olan Kovalainen ve 5. olan Hamilton'la Şangay'da 7 puan aldı.

vettel%C5%9Fampiyon%C3%A7in.widec.jpg


Dipnot : Geçen yılın markalar ''şampiyonu'' Ferrari 3 yarış sonunda hala 0 puanda olması , üzücü bir vakadır ...
 
Red Bull yağmur üzerine bir araç ayarı yapmış ve çok iyi bir yarış çıkardılar..Diğer araçlara göre resmen uçtular tur zamanlarında..Tebrik etmek gerekir..Diğer takımlara gelince McLaren biraz daha başarılı bir yarış çıkardı,Ferrari hala 0 kilometre mesafede..Avrupa Grand Prix'leri başlayana kadar geride kalan takımların aradaki farkı kapatacağını umuyorum yine de..
 
Avrupa yarışları başladığında durum daha farklı olacaktır muhtelemen.Tüm takımlar yeni ayarlara yönelmiş durumda.

Bu arada Ferrari ve BMW'nin ayarlardan sonra hızlı bir yükşelişe geçiceklerini düşünüyorum.
 
yalnız kimsenin dikkatini çekmeyen bir nokta var
takımların çoğu kers i yada difüzeri bişekilde denedi
red bull da ne kers var nede brawn gp tarzı bir difüzer
böyle olduğu halde süper bir hızları var
vettelin ilk yarışta yaptığı kaza olmasa şuan ilk 3 teydiler takım olarak
bu araca birde sorunsuz bir difüzer ve kers eklenince ferrari mclaren ve diğerleri nal toplayacak gibi
 
İlk çizgi Toyota'nın!
Toyota'nın İtalyan pilotu Trulli; sezonun dördüncü ayağı olan 57 turluk Bahreyn Grand Prixi'nin sıralama turlarında 1:33.431'lik derecesiyle ilk cebin sahibi oldu ve takımın 4 senelik pole pozisyonu hasretine son verdi. Glock ikinci cebi alarak Japon takımının ilk çizginin sahibi olmasını sağladı.






Formula1 2009 Sezonu'nun dördüncü ayağı olan 57 turluk Bahreyn Grand Prixi'nin sıralama turları 5.412km uzunluğundaki Sakhir Pisti'nde yapıldı ve Toyota'nın İtalyan pilotu Jarno Trulli 1:33.431'lik derecesiyle ilk cebin sahibi oldu, kendisini takım arkadaşı Alman Timo Glock izledi.

I. BÖLÜM
İnanılmaz bir trafiğin yaşandığı ve 20 otomobilin birden piste çıktığı son 2 dakikada büyük heyecan yaşandı; Çin Grand Prixi'nin galibi Red Bull pilotu Vettel 1:32.680'lik derecesiyle bu bölümde en hızlı isim olmayı başarırken, kendisini Trulli (Toyota) ve Hamilton (McLaren) takip etti. Son 5 sıradaki pilotlar; Sutil (Force India), Buemi (Toro Rosso), Fisichella (Force India), Webber (Red Bull) ve Bourdais (Toro Rosso) sıralamalara ilk seans sonunda veda ettiler.

BMW pilotu Kubica'nın otomobiline yakıt ikmali yapılırken benzin kapağının alev alması ve küçük çaplı bir yangına sebep olması hayli ilginç görüntülere sebep oldu.

II. BÖLÜM
Red Bull sürücüsü Vettel temposunu bu bölümde de korudu; pisti 1:32.474'le dönen Alman pilot en hızlı isim oluken, kendisini Toyotalar Glock ve Trulli izledi. İlk 10 dışında kalan pilotlar; Kovalainen (McLaren), Nakajima (Williams), Kubica (BMW), Heidfeld (BMW) ve Nelson Piquet Jr. (Renault) son seansta mücadele etme haklarını yitiren isimler oldular.

Ferrari ve McLaren 2009 Sezonu'nda ilk kez iki otomobilini birden sıralamaların son seansına sokmayı başarırken, BrawnGP de seansa eksiksiz olarak katılamaya hak kazandı.

III. BÖLÜM
Jarno Trulli seansa damgasını vurdu ve 1:33.431'lik derecesiyle Toyota'ya 4 yıl aradan sonra ilk kez pole pozisyonunu getirdi, Timo Glock ise ikinci cebi alarak Japon takımının ilk çizginin sahibi olmasını sağladı.

1 Jarno Trulli Toyota
2 Timo Glock Toyota
3 Sebastian Vettel Red Bull
4 Jenson Button Brawn
5 Lewis Hamilton McLaren
6 Rubens Barrichello Brawn
7 Fernando Alonso Renault
8 Felipe Massa Ferrari
9 Kimi Räikkönen Ferrari
10 Nico Rosberg Williams
11 Heikki Kovalainen McLaren
12 Kazuki Nakajima Williams
13 Robert Kubica BMW
14 Nick Heidfeld BMW
15 Nelson Piquet Renault
16 Adrian Sutil Force India
17 Sebastien Buemi Toro Rosso
18 Giancarlo Fisichella Force India
19 Mark Webber Red Bull
20 Sebastien Bourdais Toro Rosso
 
tur zamanları:

1. Trulli Toyota (B) 1:32.779 1:32.671 1:33.431
2. Glock Toyota (B) 1:33.165 1:32.613 1:33.712
3. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:32.680 1:32.474 1:34.015
4. Button Brawn-Mercedes (B) 1:32.978 1:32.842 1:34.044
5. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:32.851 1:32.877 1:34.196
6. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:33.116 1:32.842 1:34.239
7. Alonso Renault (B) 1:33.627 1:32.860 1:34.578
8. Massa Ferrari (B) 1:33.297 1:33.014 1:34.818
9. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:33.672 1:33.166 1:35.134
10. Raikkonen Ferrari (B) 1:33.117 1:32.827 1:35.380
11. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:33.479
12. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:33.221
13. Kubica BMW-Sauber (B) 1:33.495
14. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:33.377
15. Piquet Renault (B) 1:33.608
16. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:33.722
17. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:33.753
18. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:33.910
19. Webber Red Bull-Renault (B) 1:34.038
 
Toyota sıralama turlarında uçtu ama bu kadar uçma , araçlarının kuş gibi olmasından kaynaklıdır diye düşünüyorum..McLaren'de Lewis Hamilton'un 5.sıradan başlayacak olması da McLaren'in gelişme gösterdiğinin kanıtı..Lewis sıralama turlarından sonra podyum beklediğini söyledi zaten..
 
Enzo Ferrari iyiki görmedi bugünleri,sizin yapacağnız arabanın emi giden arabayı durdurdunuz orsınla burasınla oynarken, difüzer mi takacaksınız jantlarını değiştirecekseniz komple iç dış arabayımı yıkayacaksınız ne yapacaksanız yapın Ferrari yi adam edin,daha geçen sene 8 tur bindirdiğiniz Toyota her yarış içinde 2 defa geçer olmuş!
 
Formula 1'de sezonun 4. yarışı olan Bahreyn Grand Prix'ini Brawn Mercedes pilotu Jenson Button kazandı.Red Bull pilotu Sebastian Vettel ikinci olurken yarışa pole pozisyondan başlayan Toyota pilotu Jarno Trulli üçüncü oldu.

2009 sezonuna fırtına gibi başlayan Jenson Button, bu sezon üçüncü kez kazandığı zaferle pilotlar sıralamasında zirvede yer almayı sürdürdü.Bahreyn GP'de ilk üçün ardından McLaren Mercedes'in son şampiyon pilotu Lewis Hamilon 4., Brawn Mercedes'ten Barichello 5, Ferrari'den Kimi Raikkonen 6, yarışa ikinci sıradan başlayan Toyota pilotu Timo Glock ise 7. sırada yer aldı.

Bahreyn'in başkenti Manama'daki 5.412 kilometre uzunluğundaki Sakhir Pisti'nde koşulan yarışta sadece Williams pilotu Kuzuki Nakajima mekanik bir arıza yaşayarak yarışı tamamlayamadı.

Bahreyn Grand Prix'i sonrası sıralama şu şekilde oluştu:

1. Jenson Button Brawn 1:31:48.182
2. Sebastian Vettel Red Bull
3. Jarno Trulli Toyota
4. Lewis Hamilton McLaren
5. Rubens Barrichello Brawn
6. Kimi Räikkönen Ferrari
7. Timo Glock Toyota
8. Fernando Alonso Renault
9. Nico Rosberg Williams
10. Nelson Piquet Renault
11. Mark Webber Red Bull
12. Heikki Kovalainen McLaren
13. Sebastien Bourdais Toro Rosso
14. Felipe Massa Ferrari
15. Giancarlo Fisichella Force India
16. Adrian Sutil Force India
17. Sebastien Buemi Toro Rosso
18. Robert Kubica BMW
19. Nick Heidfeld BMW
20. Kazuki Nakajima Williams


button123.widec.jpg
 
Çok zevksiz bir yarış oldu..Geniş düzlükler olmasına rağmen 1-2 geçiş dışında başka birşey olmadı..Hele 2.pit stoplardan sonra klasman iyice şekillenmişti zaten..Brawn Mercedes iyi bir strateji ile yarış çıkardı , keza Red Bull da iyi iş çıkardı..McLaren'de de durumlar son pite kadar çok iyi idi ama son pit stop yapılırken zorunlu olarak sert lastiklere geçince ön taraftan koptular..Barrichello 3 pit stop yapmasına rağmen çok iyi bitirdi yarışı..Ferrari'de Raikkonen dolu depoyla başladı ve bunun yararını yarış sonunda almasını bildi..Toyota ise strateji hatası yaptılar , ilk pit stoplarda sert zemin lastikleri takarak yarışı Brawn GP'ye hediye ettiler -ki Glock ilk pitlerden sonra sert zemin lastikleriyle ön taraftan 2 saniye geride turlar attı ve yarış sonunda da bu sonuç kaçınılmaz oldu onlar için..Massa,Kovaleinen,Heidfeld ve Kubica gibi isimler ise yine kötü bir yarış çıkardılar..
 

Üst