F1 2009

Massa'nın yerine Fisichella

Ferrari takımı sezonun geri kalan bölümünde mücadele edecek ikinci pilotunu açıkladı. 2 yarışta bekleneni veremeyen test pilotu Luca Badoer'in yerine İtalyan sürücü Giancarlo Fisichella geçecek.

Fisichella ve Riakkonen sezonun geri kalan bölümünde takım arkadaşı olacaklar.

Ferrari'den beklenen açıklama geldi. İtalya Grand Prix'sinde ve sezonun geri kalanında takımı, Kimi Raikkonen ile birlikte İtalyan Giancarlo Fisichella temsil edecek.

36 yaşındaki Fisichella bugüne kadar 224 grand prix'de start aldı. 3 yarış, 4 'de pol pozisyonu kazandı. Fisichella'nın son olarak Force İndia takımıyla geçen haftasonu Belçika Grand Prix'sinde pol pozisyonunu kazanması ve 2. sırada finiş görmesi büyük dikkat çekti.

Macaristan Grand Prix'sinde geçirdiği kazada kafatasında oluşan kırıklar sonucu sezonu kapatmak zorunda kalan Felipe Massa'nın yerinin doldurulması Formula 1 gündemini haftalardır meşgul ediyordu.

Önce 7 dünya şampiyonluğu bulunan Michael Schumacher'in pistlere geri döneceği açıklandı. Hızlandırılmış bir programla geri dönüş için hazırlanan Alman pilotun boynundaki sakatlık nedeniyle bu sezon Formula 1'de yarışmasının mümkün olmadığı anlaşılınca Avrupa Grand Prix'sinde Massa'nın koltuğunu yıllardır takımın test pilotluğunu yapan Luca Badoer doldurdu. Ancak, Badoer'in Avrupa Grand Prix'sinde ve ardından yapılan Belçika Grand Prix'sinde son sıralardan kurtulamaması takım yeniden arayışa sokmuştu.

NTVSpor
 
Fisichella takıma iyi oldu.Fisichella'yı her zaman sevmişimdir.Tecrübelide bir sürücü.Massa'yı pek aratmaz.Badoer'den kurtulduğumuz içinde ayrı bir sevindim :)
 
Fisichella bizi sezon sonuna kadar götürecek bir pilot.

Bu arada evimizde Alonso'nun açıklanacağı yönünde dedikodular da var. Her ne kadar sevmesem de seneye Alonso'yu ''Kırmızılar'' içinde görebiliriz.
 
Uğur YILMAZ' Alıntı:
Fisichella bizi sezon sonuna kadar götürecek bir pilot.

Bu arada evimizde Alonso'nun açıklanacağı yönünde dedikodular da var. Her ne kadar sevmesem de seneye Alonso'yu ''Kırmızılar'' içinde görebiliriz.

Alonso çok istediğini ve görüştüğünü çok belli ediyor..o iş bitmiş artık.. bence ferrari'den raikonen kopar.. Çok iyi bir pilot ama tam bir iskandinav.. Çok profesyonel, çok soğukkanlı .Ferrari'nin o ateşini, o hırsını pek taşımıyor.. Ya da dışa vurmuyor.. Tifosilerin ondan çok hoşnut olmadıkları belli.. Seneye massa-alonso şeklinde bir takım olmaları bence daha yüksek ihtimal..
 
alonso - massa ikilisi son yıllarda f1 de öne çıkan mclaren adını tekrar ikinci plana atacaktır eminim. formunda bir massa nın neler yapabildiğini biliyoruz alonso zaten bir çok otorite tarafından gritteki en iyi pilot. bakalım ferrari geleneği sürdürüp monza da yeni bir açıklama yaparak dedikoduları gerçeğe dönüştürecek mi?
 
Şöyle birşey var Kimi de seneye takımda kalacağına dair açıklamalar yapmış.

Benim Kimi'ye karşı bir sempatim vardır. İşini iyi yapan, yetenekli bir pilot. Harbi harbi ''Buz Adam''. Kazandığı şampiyonluk hala hatırımda. Gönül seneye de onun yarışmasını ister. Ancak Ferrari, Alonso'nun yanına kimi seçer bilemem.

Ayrıca bana göre Kimi>Massa...
 
Monza'da antreman turlarına ilk 12 yarıştan puan alamayan Force India'nın Alman sürücüsü Adrian Sutil, 1:23.924'lük tur zamanıyla en iyi dereceyi yaparken, ikincilik de Renault'nun yine puansız pilotu Romain Grosjean'ın oldu.
 
Kırmızıların evi Monza'da ki Fisichella transferi , balon oldu patladı :oops:
Demek ''beceri'' Fisichella'da değil Force İndia'daymış.
Sutil ve Liuzzi'den sevgilerle.
Fisichella garaja giderken , geçen konuşmayı herkes duymuştur , ''14. sıra yarın için iyi bir derece Giancarlo'' ...
 
Monza'daki Formula 1 İtalya Grand Prix'sinde pol pozisyon, geçen yılın şampiyonu McLaren pilotu Lewis Hamilton'ın oldu.Sıralama turlarının ilk seansında Glock, Nakajima, Rosberg, Buemi ve Alguersuari son sıralarda yer aldılar ve Grand Prix için en arkadaki cepleri kendileri için rezerve ettiler.

İkinci seansta ise Trulli, Grosjean, Kubica, Heidfeld ve ilk kez Ferrari adına yarışmakta olan Giancarlo Fisichella geride kaldı. Fisichella, Monza'daki İtalya Grand Prix'sine 14. sırada başlayacak.3'üncü seansta Lewis Hamilton en iyi dereceyi yaparak , İtalya GP'sine en önden başlama hakkını elde etti. Force India'dan Adrian Sutil ikinci, Ferrari'den Kimi Raikkonen üçüncü, Mclaren'dan Kovalainen 4. sırada yer aldı. Brawn GP'den Barrichello ve genel klasman lideri Button ise 5. ve 6'ncı durumda. Renault'dan Fernando Alonso ise GP'ye 8. sırada başlayacak.

Lewis-Hamilton-on-his-way-001.jpg
 
Formula 1'de sezonun 13. yarışı İtalya Grand Prix'sini Brawn GP pilotları ilk 2 sırada bitirdi.5.7 km'lik Monza Pisti'nde 53 tur üzerinden koşulan yarışa Lewis Hamilton ilk sırada başlarken, Kimi Raikkonen startta Sutil'i geçerek ikinciliğe yerleşti.
Diğer takımların aksine tek pit-stop stratejisi belirleyen Brawn GP ise yarış sonunda istediğini alan taraf oldu. 5. sırada başlayan Rubens Barrichello 1:16:21.706'lık derecesiyle damalı bayrağı ilk gören isim olurken, takım arkadaşı Jenson Button da ikinci sırayı aldı. Lewis Hamilton pol avantajını son turda bariyerlere çarparak yitirince podyumun son basamağı Kimi Raikkonen'in oldu.Valencia'dan sonra bu sezon ikinci kez kazanan Barrichello, pilotlar klasmanında puanını 66'ya taşıdı. İstanbul'dan bu yana podyumun uzağında kalan Button ise aldığı 8 puanla takım arkadaşını 14 puan önünde liderliğini sürdürdü.

Üst üste 4 yarışta da kürsüye çıkan Kimi Raikkonen ise puanını 40'a çıkardı.Red Bull pilotlarının tek puan aldığı Monza'dan Brawn GP takımlar şampiyonası yolunda da önemli bir avantajla ayrıldı. Kazanılan 18 puanla Red Bull ile aradaki fark 40.5'e çıktı. Diğer takımların şampiyonluk şansı ise matematiksel olarak kalmadı.

Sıra Pilot Takım Derece

1 Barrichello, R. Brawn Gp 01:16:21.706
2 Button, J. Brawn Gp + 2.866 Sn
3 Raikkonen, K. Ferrari + 30.664 Sn
4 Sutil, A. Force India + 31.131 Sn
5 Alonso, F. Renault + 59.182 Sn
6 Kovalainen, H. McLaren-Mercedes + 01:00.693 dk
7 Heidfeld, N. BMW Sauber + 01:22.412 dk
8 Vettel, S. Red Bull Racing + 01:25.407 dk
9 Fisichella, G. Ferrari + 01:26.856 dk
10 Nakajima, K. Williams + 02:42.163 dk
11 Glock, T. Toyota + 02:43.925 dk
12 Hamilton, L. McLaren-Mercedes + 1 Tur
13 Buemi, S. Toro Rosso + 1 Tur
14 Trulli, J. Toyota + 1 Tur
15 Grosjean, Romain Renault + 1 Tur
16 Rosberg, N. Williams + 2 Turlar
Bıraktı Liuzzi, V. Force India Vites kutusu
Bıraktı Alguersuari, J. Toro Rosso
Bıraktı Kubica, R. BMW Sauber Teknik
Bıraktı Webber, M. Red Bull Racing Kaza

En Hızlı Tur: Sutil, A. Tur 36 01:24.739

l24k594m.widec.jpg


Dipnot : Brawn pilotları 5 ve 6 sırada start almalarına rağmen doğru strateji ile double yaptılar.Kara Elmas Hamilton ise bir anlık dikkatsizliği ile podyumdan döndü.
 
Brawn GP takımlarda işi artık götürdü. Pilotlarda ise gönlüm Barrichello'dan yana. Ne de olsa eski bir ''Kırmızı''. Ayrıca yıllar boyu verdiği mücadeleden sonra şampiyonluk yakışır. 14 puanlık farkı kapatmasını temenni ediyorum.

Kimi de üst üste 4. kez podyum yaptı. Ve iyi bir yarış çıkardı. Hamilton pdyum yapacakken bana göre gereksiz zorlaması yüzünden yarış dışı kaldı. Button'ı yakalamak için uğraşıyordu. Ancak orada biraz daha kontrollü olması gerekirdi. Ayrıca Force India da çıkışını sürdürüyor...

''Müstakbel'' Ferrari pilotu Alonso da 5. olarak iyi bir derece yaptı.
 
Dünya Motor Sporları Konseyi, yaptıkları toplantıda Renault'un, hakkındaki şike iddiasını kabul ettiğini açıkladı.Renault, geçen yılki Singapur Grand Prix'sinde pilot Nelson Piquet Junior'dan otomobilini kasten çarpmasını istediğini itiraf etti. Piquet Junior'ın otomobilini çarpmasıyla takımın diğer pilotu Fernando Alonso avantaj elde etmiş ve yarıştan galip ayrılmıştı.
Renault, dünya motor sporları konseyi ile yaptığı toplantıda ayrıntılı bir soruşturma yürüttüğünü bildirdi. Takım, eski patron Flavio Briatore, eski teknik direktör Pat Symonds ve Piquet Junior dışında hiçbir takım üyesinin kasıtlı çarpma olayıyla ilişkisi bulunmadığını öne sürdü. Konsey buna karşı İngiltere merkezli takıma 2 yıl ertelemeli kalıcı men cezası verdi.Uluslararası Otomobil Federasyonu'ndan yapılan açıklamada, Renault'un hem sporun dürüstlüğüne zarar verdiği hem de izleyicilerin, görevlilerin, diğer pilotların ve bizzat Piquet Junior'un hayatını tehlikeye attığına dikkat çekildi. Skandalın patlak vermesi ardından, geçen hafta takımdan ayrılan eski patron Briatore, süresiz men cezasına çarptırıldı. Briatore ile birlikte takım ile ilişiğini kesen eski teknik direktör Symonds ise 5 yıl men cezası aldı.
Piquet Junior, uluslararası otomobil federasyonundan dokunulmazlık sözü almıştı. Fransız otomobil devi Renault ise dünya motor sporları konseyi ile toplanmadan önce, alacağı cezaya itiraz etmeyeceğini açıklamıştı
 
FIA 2010 F1 Takvimi Açıkladı ;

Önümüzdeki yıl Güney Kore ilk kez bir Grand Prix'ye evsahipliği yapacak. Kanada'da da şartlı olarak takvime dahil edildi. Türkiye Grand Prix'si 19 yarışılık sezonun 7 yarışı olarak 30 Mayıs'ta yapılacak.Dünya motor sporları konseyi 2010 yılı Formula 1 takvimde 19 yarışın yer almasına karar verdi. Şampiyona alışılgelmişin dışında Avusralya yerine Bahreyn Grand Prix'i ile 14 Mart'ta başlayacak. Avustralya Gp'si sezonun ikinci yarışı olacak.
Yeni takvimde göze çarpan en büyük değişiklik ise 17 Ekim'de sondan 3'üncü yarış olarak düzenlenmesi öngörülen Güney Kore Gp'si. Güney Kore ilk kez Formula 1'e evsahipliği yapacak. Formula 1 yönetimi ile yaşadığı anlaşmazlık sonucu bu yıl şampiyonanın dışında kalan Kanada, 2010'da anlaşma sağlanması şartıyla yeniden takvime girdi.
Geçtiğimiz yıl ekonomik kriz nedeniyle düzenlenemeyen Fransa Grand Prix'si 2010 takviminde de yer almadı.2005 yılından bu yana ilk kez 19 yarışa çıkarılan şampiyonanın 7'inci yarışı Türkiye'de yapılacak. İstanbul Park 30 Mayıs'ta dünyanın en hızlı sürücülerini konuk edecek. Ancak, Kanada Grand Prix'si organizatörleri ile F1 yönetimi arasında anlaşma sağlanamaması halinde Türkiye Gp'si 6 Haziran'a alınacak.Şampiyona 14 Kasım'da Brezilya'da son bulacak.

2010 Formua 1 Takvimi

TARİH YER
14 Mart Bahreyn
28 Mart Avustralya
4 Nisan Malezya
18 Nisan Çin
9 Mayıs İspanya
23 Mayıs Monaco
30 Mayıs Türkiye
13 Haziran Kanada
27 Haziran Avrupa (Valencia)
11 Temmuz Büyük Britanya
25 Temmuz Almanya
1 Ağustos Macaristan
29 Ağustos Belçika
12 Eylül İtalya
26 Eylül Singapur
3 Ekim Japonya
17 Ekim Güney Kore
31 Ekim Abu Dabi
14 Kasım Brezilya
 
Briatore ile birlikte bir devrin kapandığını düşünüyorum. Bu adam her ne kadar bazı kesimler tarafından sevilmesede f1 e çok büyük renk katıyordu. Ayrıca Michael ve Alonso gibi iki dev ismin yanında bir çok genç yeteneği f1 e kazandırdı. Kaderin cilvesine bakın ki kazandırdığı isimlerden biri olan. N.Piquet Briatore'nin sonunu getirdi. Umarım Briatore'den sonra reno da kan kaybı fazla bir çöküşe neden olmaz. Briatore'nin gidişiyle Alonso'nun ferrariye geçiş süreci daha da hızlanır. Reno kendini toparlayamazsa bundan sonra şampiyonluklar M.Mercedes ve Ferrari arasında gider gelir. Brawn'ın durumu seneye nasıl olacak belli değil, takım sayısı artıyor diye heyecan artacak değil, umarım pilot piyasası dengeli olur ve çekişen takımlar daha çok olur ki f1 zevkimiz bozulmasın...
 
Singapur'da pole Hamilton'ın ...
Formula 1 Singapur Grand Prix'sinde pole pozisyon McLaren pilotu Lewis Hamilton'ın oldu. Redbull'dan Sebastian Vettel, Hamilton'ın ön cepteki komşusu olacak.Singapur Grand Prix'sinin sıralama turlarının ilk seansında Sutil, Alguersuari, Fisichella, Grosjean ve Liuzzi son sıraları alarak yarışa en arkadan başlama hakkını elde ettiler. İkinci seansın kurbanları ise Nakajima, genel klasman lideri Jenson Button (11. sırada başlayacak), Kimi Raikkonen, Buemi ve Trulli oldu.
Son seansta 1:47.891 ile Lewis Hamilton en iyi dereceyi yaparak yarışa pol pozisyonda başlama hakkını elde etti. McLaren pilotunun ardından Redbull'dan Sebastian Vettel ikinci, Williams'tan Nico Rosberg üçüncü sırada yer aldı.Rubens Barrichello'nun seansın son bölümünde yaşadığı küçük kaza son 26 saniyede hiçbir otomobilin piste çıkmasına izin vermedi.
 
Formula 1 Singapur Grand Prix'sinde pol pozisyonda start alan Lewis Hamilton ikinci pit stobu dışında liderliğini hiç kaybetmedi ve bu sezon Macaristan Grand Prix'sinden sonra ikinci kez zafere ulaştı. Toyota'dan Timo Glock, Hamilton'ın 9.6 saniye ardından ikinci oldu. Geçen yıl Renault'nun şike yaptığı yarışta birinci olan Fernando Alonso bu yılki yarışta üçüncü sırayı aldı.
Yarışa 11. sırada başlayan Jenson Button ise Sebastian Vettel'in ardından beşinci olarak şampiyonluk yolunda önemli puanlar aldı. Takım arkadaşı Rubens Barrichello'dan 1 puan fazla alan Button, şampiyona liderliğini sürdürdü.
Bu yarışa kadar şampiyonluk şansı matematiksel olarak süren Mark Webber 45. turda kaza yapınca finiş göremedi. Ferrari pilotları Kimi Raikkonen ve Giancarlo Fisichella 10 ve 13'üncü olarak puan alamadı.
Singapur'da hayal kırıklığı yaşayan bir diğer isim de BMW Sauber pilotu Nick Heidfeld oldu. Heidfeld, 21. turda Force India'dan Adrian Sutil ile çarpışınca 42 yarış sonra ilk kez klasmana giremedi.
Sezonun bitimine 3 yarış kala Kimi Raikkonen ve Mark Webber'in de şampiyonluk şansı kalmadı. Şampiyonluk yarışında üç isim kaldı. 15 puan farkla ikinci olan Rubens Barrichello'nun ve 25 puan farkla üçüncü durumda olan Sebastian Vettel'in lider Button'a oranla şampiyonluk şansı bir hayli az.Markalarda ise son üç yarış Japonya, Brezilya ve Abu Dhabi Grand Prix'leri öncesi Brawn Grand Prix, Red Bull'un 42,5 puan önünde ve şampiyonluğa çok yakın.

Poz Pilot Takım Zaman

1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1s56:06.337
2. Glock Toyota (B) + 9.634
3. Alonso Renault (B) + 16.624
4. Vettel Red Bull-Renault (B) + 20.261
5. Button Brawn-Mercedes (B) + 30.015
6. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 31.858
7. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 36.157
8. Kubica BMW Sauber (B) + 55.054
9. Nakajima Williams-Toyota (B) + 56.054
10. Raikkonen Ferrari (B) + 58.892
11. Rosberg Williams-Toyota (B) + 59.777
12. Trulli Toyota (B) + 1:13.009
13. Fisichella Ferrari (B) + 1:19.890
14. Liuzzi Force India-Mercedes (B) + 1:33.502

En hızlı tur: Alonso, 1:48.240

Yarış Dışılar
Pilot Takım Tur
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 48
Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 48
Webber Red Bull-Renault (B) 46
Sutil Force India-Mercedes (B) 24
Heidfeld BMW Sauber (B) 20
Grosjean Renault (B) 4

singapurhamilton.widec.jpg


Dipnot : McLaren ve son şampiyon Hamilton geç açıldı ama en azından Kırmızlar gibi bu sezonu çöpe atmayıp , kalan yarışlarda da kendilerine yakışan mücadeleyi ve parça ve motor değişikliklerine kaynak ayırıp bunun mükafatını gördüler.Fisichella balonu ise 2 de 2 yaptı Ferrari fanlarının boynunu yine büktü.
 

Üst