Neler yeni

2018-2019 Spor Toto Süper Lig

Katılım
27 May 2012
Mesajlar
7,549
Beğeniler
189
Konum
İstanbul
Şükür bi beladan kurtulduk. Darısı ülkeye kara bulutlar gibi çökenlerin başına. Sadece Galatasaray için değil Türk futboluna ağır bir el freniydi bu çapsız. Tabi bundan sonrası da önemli. Umarım gelen gideni aratmaz.
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
2,468
Beğeniler
112
Konum
Liverpool
E iyi de penaltı değil mi o pozisyon ? Yada o pozisyonlar kırmızı değil mi ?
Neden yatalım başakşehire ?
Penaltı ama öncesinde ofsayt var. Rizeli'nin gördüğü kart da doğru ama arkasında adam vardı boşuna indirdi herifi. Zaten ilk dakikadan itibaren ben kırmızıyla atılacağım diyordu hal ve hareketleri. Fb'ye ise verilmeyen kartlar var özellikle Tolgay'ın maçı kartsız bitirmesi rezalet. Adil yönetim olsaydı ilk yarıdan kırmızı görmüştü. Daha ne olsun yani.

Bu arada şunu unutmuşum Fb'nin ilk golünden önce Soldado hafif temas ediyor. Golden sonra verilen pozisyonda Soldado'nun temas ettiği görülüyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
3,286
Beğeniler
33
Yaş
36
Konum
Türkiye
Boşverin bizim maça kadar FB küme düşme hattından uzaklaşsın. Daha iyi... Aksi takdirde neler olacağını görüyoruz.
 
Katılım
10 Tem 2015
Mesajlar
1,345
Beğeniler
72
Yaş
42
Konum
Baku
Penaltı ama öncesinde ofsayt var. Rizeli'nin gördüğü kart da doğru ama arkasında adam vardı boşuna indirdi herifi. Zaten ilk dakikadan itibaren ben kırmızıyla atılacağım diyordu hal ve hareketleri. Fb'ye ise verilmeyen kartlar var özellikle Tolgay'ın maçı kartsız bitirmesi rezalet. Adil yönetim olsaydı ilk yarıdan kırmızı görmüştü. Daha ne olsun yani.
internette böyle bir şey dolaşıyor. Doğruluğunu teyit edemedim (http://www.theifab.com/laws/offside/chapters/offside-offence bu link açılmadı). Eğer kurala göre penaltı ise penaltı, değilse sen haklısın. Bence bize de verilmeyen kartlar vardı. Hakemler genel olarak çok kötü, art niyet yoksa çok yeteneksizler gerçekten.
Eğer kalın işaretlediğim yerde oyuncu bilerek kendini attırdı iması yapıyorsan geçen haftaki Akhisar kalecisi hakkında yapılan yorumlardan ne farkı kalır bunun ?

1551550420928.png
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
2,468
Beğeniler
112
Konum
Liverpool
internette böyle bir şey dolaşıyor. Doğruluğunu teyit edemedim (http://www.theifab.com/laws/offside/chapters/offside-offence bu link açılmadı). Eğer kurala göre penaltı ise penaltı, değilse sen haklısın. Bence bize de verilmeyen kartlar vardı. Hakemler genel olarak çok kötü, art niyet yoksa çok yeteneksizler gerçekten.
Eğer kalın işaretlediğim yerde oyuncu bilerek kendini attırdı iması yapıyorsan geçen haftaki Akhisar kalecisi hakkında yapılan yorumlardan ne farkı kalır bunun ?

Ekli dosyayı görüntüle 1102
Bu kural doğruysa hayatımda gördüğüm en saçma kural çünkü ilk başta kural dışı bir şey varsa (ofsayt) sonrasının önemi yok. Yani otomatikman pozisyonun iptal olması gerek. Ofsayt olduktan sonra indirmiş indirmemiş ne kadar saçma bunu tartışmak. Ayrıca o pozisyonla Akhisar maçını bir tutmak doğru değil. Biri daha ilk yarıdan gereksizce kırmızı görüyor (üstelik Fb'nin yarı sahasındaydı top) diğer maçta ise Akhisar kalecisi Lukac dünyaları kurtardı aşırı özgüvenliydi. Bu özgüvenle hata yaptı. Aynı hataları Muslera da yaptı aynı şey değil.
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
7,549
Beğeniler
189
Konum
İstanbul
Eğer penaltı çalınan pozisyon twitterdaki videoysa-ki o gibi duruyor- uzaktan yakından alakası yok penaltıyla, daha saçma komik bi karar görmedim. Yatma olayına gelirsek: keyifleri bilir. Yatarlarsa kümeye doğru 1 hafta daha aleyhlerine gider. Zaten Başakşehirle fener mukayese bile edilemez bu sezon. Bence başak onları harcar ama bakalım görücez.
 
Katılım
10 Tem 2015
Mesajlar
1,345
Beğeniler
72
Yaş
42
Konum
Baku
@Ayhan Bozdeniz bak abi ekşi sözlükte bir yazar yazmış. O kurala göre oyuncunun topla alakası olmaması gerekir denmiş. Ancak Serdar orada topa koşuyor hatta top ona geliyor. Arkasında gelen Topal da ofsayt durumunda.

Şu yazıyı oku sonra bana hak verirsin. Fbliler kuralı yanlış yorumluyor.

https://eksisozluk.com/entry/87294780

Aslında baya karışık. Topla alakası olmaması gerekir demiyor ama.
"a player in an offside position is moving towards the ball with the intention of playing the ball and is fouled in the penalty area before playing the ball or challenging an opponent for the ball. What is the decision ? "
şimdi bire bir çevirirsek, ki hatam varsa düzeltin, " Ofsayt pozisyonunda topa hareketlenen ve topla oynama niyetinde olan bir oyuncu, topla oynamadan yada rakibi ile top için mücadeleye girmeden, penaltı alanında faul ile durduruluyor. karar nedir ?"
"it is a penalty kick. The foul is penalized as it has occurred before the offside offence"
"Penaltıdır. Faul, ofsayt gerçekleşmeden önce yapılmıştır"
çevirisi bire bir budur. kırmızı işaretlediğim yer biraz karışık. Bana göre, veya/yada bağlacı ile bağlandığı için iki koşuldan birisi gerçekleşiyorsa önerme doğru olur (matematikteki önermeler mantığı). Doğru, Serdar rakibi ile bir müdahale içine ama topa dokunmadan (üstelik her iki oyuncu da dokunmadan) faul gerçekleşiyor.
Ama dediğim gibi çok basit değil, özellikle de yabancı dilden çevrildiği için daha da karışıyor.
Bence ingilizce yazan metne göre karar doğru, penaltı.
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
2,468
Beğeniler
112
Konum
Liverpool
Aslında baya karışık. Topla alakası olmaması gerekir demiyor ama.
"a player in an offside position is moving towards the ball with the intention of playing the ball and is fouled in the penalty area before playing the ball or challenging an opponent for the ball. What is the decision ? "
şimdi bire bir çevirirsek, ki hatam varsa düzeltin, " Ofsayt pozisyonunda topa hareketlenen ve topla oynama niyetinde olan bir oyuncu, topla oynamadan yada rakibi ile top için mücadeleye girmeden, penaltı alanında faul ile durduruluyor. karar nedir ?"
"it is a penalty kick. The foul is penalized as it has occurred before the offside offence"
"Penaltıdır. Faul, ofsayt gerçekleşmeden önce yapılmıştır"
çevirisi bire bir budur. kırmızı işaretlediğim yer biraz karışık. Bana göre, veya/yada bağlacı ile bağlandığı için iki koşuldan birisi gerçekleşiyorsa önerme doğru olur (matematikteki önermeler mantığı). Doğru, Serdar rakibi ile bir müdahale içine ama topa dokunmadan (üstelik her iki oyuncu da dokunmadan) faul gerçekleşiyor.
Ama dediğim gibi çok basit değil, özellikle de yabancı dilden çevrildiği için daha da karışıyor.
Bence ingilizce yazan metne göre karar doğru, penaltı.
adsız.JPG

Buradaki kurala göre de ofsayt kararı çıkıyor. Çünkü kırmızıyla işaret ettiğim yerde Serdar oynamaya teşebbüs ediyor. Bu yüzden ileriye topa vurmak için çıkıyor. Çıktığı zaman da ofsaytta. Faul yapıldığında, faul yapılmadan önce ofsayt gerçekleştiği için pozisyon ofsayt ile cezalandırılması gerekiyor.
 
Katılım
10 Tem 2015
Mesajlar
1,345
Beğeniler
72
Yaş
42
Konum
Baku
Bilmiyorum Yasin, İngilizce metnin tercümesi bu değil, farklı bir şey bu. Artuk dediğim gibi kural biriyse doğru karar diğeriyle yanlış ama dediğim gibi İngilizce ılan ile bu aynı şeyi söylemiyor.
 
Katılım
30 Mar 2015
Mesajlar
612
Beğeniler
37
Konum
Bingöl
Olayın ofsayt olup olmadığına bakılmaz ki!

Adam, topsuz alanda ya da oyunun durduğu bir anda kafasına başka bir oyuncu tarafından tokat vurulsa hakem zaten onun lehine düdük çalar.

Burada ofsayt olup olmadığı değil, darbenin şiddeti penaltıyı gerektirip gerektirmediği tartışılmalıdır diye düşünüyorum.
 
Katılım
6 May 2013
Mesajlar
461
Beğeniler
11
Konum
İstanbul
Ekli dosyayı görüntüle 1104

Buradaki kurala göre de ofsayt kararı çıkıyor. Çünkü kırmızıyla işaret ettiğim yerde Serdar oynamaya teşebbüs ediyor. Bu yüzden ileriye topa vurmak için çıkıyor. Çıktığı zaman da ofsaytta. Faul yapıldığında, faul yapılmadan önce ofsayt gerçekleştiği için pozisyon ofsayt ile cezalandırılması gerekiyor.
Dün Londra derbisinde Tottenham'ın lehine aynı şey oldu tesadüfen. Hem de adamlar 6-7 kişi ofsayttı. Top gelmeden penaltı posizyonu doğduğu için penaltı verildi(Hatta fener maçında benzer şey olduğunu babamdan duyunca yok artık dedim:) ). Top oyuncuya gelmeden ofsayt çalınmadığından bu mantıkla bakıldığında devam eden oyunda penaltı verilebilmesi normal. Ama bence ofsayt kuralının açık tarafı da bu. Savunmacı, hücumcunun ofsaytta olduğunu bilmeden( ya da olduğundan emin olamadan) rakibiyle mücadeleye giriyor ve ucunu kaçırınca penaltı oluyor. Halbuki görüldüğü anda ofsayt verilse böyle bir girişimde bulunmayacak savunmacı. Ofsayt kuralındaki değişiklikler golleri kolaylaştırmak için yapıldı. Burada fazla bir değişiklik yapılmadan kanaate göre topun ofsayttaki oyuncuya geleceği anlaşıldığında ve topun üstünden atladığında ya da vücudunu çekip topun gideceği istikametteki arkadaşına bırakacak bir ihtimal yoksa ofsayt anında verilsin. Bu olayı daha da karıştırabilir ama daha adaletli olur.
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
2,468
Beğeniler
112
Konum
Liverpool
Tottenham maçını örnek verenler olmuş. Orada zaten hakem hatası var ve VAR olmadığı için izleyemediler.

Fblilerin paylaştığı kurala göre penaltı ancak diğer maddeye göre de ofsayt. Ofsayta düşmek için illa topa vurmak gerekmez. Siz maçları izlemiyorsunuz herhalde bir oyuncu ofsayttadır ara pasa koşar ancak topa bile değmeden yan hakem bayrağını kaldırır. İlla temas şart değil çalınması için. Serdar aktif ofsaytta ve kendine avantaj yaratıyor. Ayrıca top oraya doğru geliyor ve topa müdahale etmek için teşebbüste bulunuyor. Eğer top Serdar'a gelmeyip farklı bir alana düşse ve Serdar'a faul olsa penaltı ancak kendisi de aktif olarak ofsayta yakalandığı için ofsayt. Bu kadar basit. Yoksa her takım 1 tane oyuncu seçer rakip kaleci ile defansın arasına oyuncu sokar ve düşürülürse penaltı kullanırız diye bu taktiği uygular. Ne kadar saçma olurdu değil mi?
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
2,468
Beğeniler
112
Konum
Liverpool
Fb'nin kadıköy'de kazandığı son 4 maç (Malatya, Göztepe, Rize, Sivas) hepsi de çok şüpheli maçlar. Hadi Göztepe neyse ama diğerleri acaba şike mi var dedirtiyor. İncelenmesi lazım. Gerçi 2011 yılındaki şike davasından beri birçok Türk kulübü nasılsa şikenin cezası yok diye aynı pis işleri yapmaya devam ediyor.
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
2,468
Beğeniler
112
Konum
Liverpool
Erzurum inşallah daha beter olur. Evindeki her maçını saat 5'ten yukarı oynamazlar giderler bizim maçı 7'de oynarlar. Bizim maçta 1 puan kazandınız ama hem 2 futbolcu kaybettiniz hem de 6 puan kaybettiniz beter olun, amatörden çıkmayın.
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
2,468
Beğeniler
112
Konum
Liverpool
Kayseri başak karşısında 1-0 önde. Umarım böyle biter. Yalnız şunu farkettiniz mi başak geriye düştüğü maçların hiçbirini kazanamamış. Şu anda bile pozisyona girmekte zorlanıyor. Yani başak karşısında eğer puan almak istiyorsan öne geçeceksin aksi taktirde onlar öne geçer, kapanır ve konra atakla fişi çeker. Maç 0-0 devam ederken Başak 11 kişiyle defans yapmıyor ancak önde olduklarında 11 kişiyle defans yapıyorlar ve hakkını vermemiz gerekir ligin en iyi defans yapan takımı Başak. Çok iyi diziliyorlar ve iyi alan kapatıyorlar.

Bu maçta Başak'ın puan kaybetmesi demek Bursa maçında extra motivasyon demek. Sonraki maçta başak bjk deplasmanına gidecek. Yani o maçta da puan kaybederler bjk mallık yapmazsa çünkü onların da ilk 2 şansı var.

Bursa (d): 3 puan
Malatya: 3 puan
Fb (d): 1 puan
Kayseri: 3 puan
Konya (d): 3 puan
Bjk: 3 puan
Rize (d): 1 puan
Başak: 3 puan
Sivas (d): 3 puan

Bu tablo bizi şampiyon yapar. Başak eğer Kayseri ve Bjk maçlarında puan kaybı yaşarsa baskıya gireceğini düşünüyorum.
 

Şu an konu'yu görüntüleyenler: (Kayıtlı: 1, Misafir: 2)

Üst